News! Momondo promuje tolerancję i szacunek

00:00



Celem kampanii społecznej momondo, globalnej wyszukiwarki lotów, hoteli i wynajmu samochodów, jest promowanie tolerancji i szacunku. W filmie „Drodzy mamo i tato” momondo pokazuje magię, która rodzi się, gdy spotykają się dzieci z całego świata. Niezależnie od tego kim są i skąd pochodzą są wzorem tolerancji i otwartości na drugiego człowieka.

Fakt, że współcześnie młodzi ludzie okazują mniejszą otwartość i zaufanie drugiemu człowiekowi, zainspirował twórców kampanii momondo „Kochana mamo, kochany tato”. Inicjatywa ta jest częścią współpracy momondo z CISV, międzynarodową organizacją non-profit działającą na rzecz pokoju przez edukację dzieci i młodzieży. Głównym celem współpracy było ufundowanie Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo, do której w lipcu tego roku przyjechały dzieci z całego świata. W filmie „Kochana mamo, kochany tato” widzimy jak dzieci spotykają się i odkrywają, że pomimo wielu różnic, więcej je łączy niż dzieli.

Do Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo przybyły dzieci z całego świata, by walczyć ze stereotypami i zawierać przekraczające granice przyjaźnie. To właśnie postawa tych dzieci ma być przykładem dla wszystkich dorosłych i uzmysłowić im, jak ważny jest w pozytywny kontakt z drugim człowiekiem. Na początku obozu dzieci zostały poproszone o przesłanie listu do rodziców, w którym podzielą się swoimi wrażeniami i odczuciami. Dwa tygodnie później te same osoby napisały kolejne listy, które są dowodem na to, jak z czasem może zmienić się postrzeganie wzajemnych różnic. Wypowiedzi dzieci  zostały zebrane w krótkim filmie, który pokazuje ich pozytywny rozwój.

„Misją momondo jest budowanie otwartego i tolerancyjnego społeczeństwa. Film „Kochana mamo, kochany tato” ma przyczynić się do obalania podziałów między ludźmi i budowania między nimi relacji opartej na zaufaniu” – mówi Marta Krywult, Online Marketing Manager momondo.

Żyjemy w czasach, w których technologia pomaga ludziom „być bliżej siebie”, ułatwia kontakty i usprawnia komunikację. Mimo to młodsze pokolenie wykazuje niższy poziom zaufania do innych. Jest to jeden z wniosków globalnego badania pt. „The Value of Travelling”, przeprowadzonego przez momondo. W badaniu tym tylko 36% najmłodszych osób (18-35 lat) wyraziło pogląd, że większość ludzi jest godnych zaufania. Dla porównania, w kategorii wiekowej 36-55 lat 40% respondentów ufa większości ludzi, a w wieku 56-65 lat – połowa. Pomimo tych niepokojących wyników, badania wykazują również, że wierzymy w pozytywną moc podróżowania - 61% respondentów uważa, że ​​gdyby ludzie więcej podróżowali, na świecie byłoby mniej nietolerancji.

Zdaniem Rachel Kuck, doktorantki z University of Michigan School of Education i członkini Komitetu ds. Programów Edukacyjnych w CISV International, łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami u dzieci niż u dorosłych: „Dzieciom łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami, ponieważ często nie mają jeszcze doświadczeń życiowych, które potwierdziłyby negatywne przekonania o innych grupach społecznych" – mówi Rachel Kuck.

„Raport „The Value of Travelling” pokazuje, że 70% z nas uważa, że ​​tolerancja i szacunek dla innych są najważniejszymi cechami, których dzieci mogą nauczyć się w domu.Właśnie dlatego relacje dzieci w wiosce CISV pokazują jak doświadczenie w zakresie spotkania i spędzania czasu z ludźmi z całego świata otworzyło ich umysły i dało im lepsze zrozumienie innych narodowości i kultur. Projekt bardzo podnosi na duchu i daje nadzieję na przyszłość” – tłumaczy Rachel Kuck.

W celu rozpowszechnienia przesłania tolerancji również poza obozem, momondo przygotowało bezpłatne zajęcia edukacyjne, mające na celu pomóc dzieciom zrozumieć znaczenie wzajemnego szacunku. Zajęcia „Różni po równo” i „Nasz kolorowy świat”, uczą jak łatwo jest używać (i zlikwidować) etykiety i stereotypy. Podczas zajęć wykorzystywane są arkusze aktywności, przewodniki naukowe oraz dodatkowe filmy, które pokazują jak ważna jest otwartość. Pełne zestawy można bezpłatnie pobrać na stronie akcji momondo (Źródło i zdjęcia: Momondo/Grayling)

Link do filmu „Drodzy mamo i tato”: https://youtu.be/hjARRVbVHok


 momondo.pl to globalna i darmowa wyszukiwarka, która porównuje miliony ofert lotów, hoteli i wakacji dla podróżnych z całego świata. momondo ma swoją siedzibę w Kopenhadze i oferuje swoje usługi na 30 rynkach. Aplikacje momondo są dostępne za darmo na telefony z systemami operacyjnymi iPhone i Android. W marcu 2017 roku podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce, momondo zostało wyróżnione w kategorii Kampania Produktu Turystycznego, a w 2013 roku otrzymało wyróżnienie na międzynarodowych targach turystycznych TT Warsaw w kategorii Najlepsza Strona Internetowa Branży Turystycznej. Materiały dla mediów są dostępne tutaj. momondo jest zarządzane przez KAYAK, niezależną spółkę, będącą częścią The Priceline Group.

Zobacz również:

0 komentarze