Berlin - miasto (wreszcie) otwarte

02:19

Od 28 maja 2021 Polska nie jest dla naszych zaodrzańskich sąsiadów krajem ryzyka. A to oznacza, że mamy wreszcie wolny wjazd do tego kraju, a w tym do stolicy - Berlina. Oznacza to, że za zachodnią granicę wybrać się możemy bez konieczności wykonania testów, kwarantanny czy elektronicznych zgłoszeń. Natomiast aby wejść do wnętrz: hoteli, restauracji, obiektów muzealnych trzeba spełnić jeden z trzech warunków: być ozdrowieńcem, mieć aktualny test antycovidowy albo być 14 dni po zaszczepieniu.
W związku z tym Niemiecka Centrala Turystyczna wystartowała z inspirującą kampanią multimedialną German.Local.Culture. Przybliża ona intrygujący obraz niemieckich miast poprzez pokazanie ich panujących w nich, lokalnych zwyczajów, rzemiosła i manufaktur, kulinariów, kultury i architektury. Pomysłodawcy kampanii nie zapomnieli przy tym o bogatych krajobrazowo i przyrodniczo terenach zielonych, zlokalizowanych na peryferiach ośrodków miejskich. Kampania kieruje uwagę odbiorców na różnorodne możliwości odkrywania Niemiec – w dobie nadal obowiązujących obostrzeń mających zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa, a także w okresie po zniesieniu ograniczeń. Rdzeń kampanii stanowią cztery segmenty tematyczne: Segment tematyczny „Atmosfera” ukazuje zróżnicowane style architektoniczne, lokalny koloryt miast i regionów, w których wyrosły, a także miejsca ciekawe kulturowo i o szczególnym charakterze, np. takie, w których twórcy sztuki ulicznej prezentują światu swoje dzieła, czy dzielnice porywające swą niezwykłą historią. Kampania stawia na równi słynne atrakcje turystyczne i mniej znane miejsca czy obiekty, które mogą zainteresować potencjalnych turystów przyjeżdżających do Niemiec swoimi regionalnymi korzeniami, historycznymi dziejami czy aktualnym programem kulturalnym. Ileż skarbów posiadają Niemcy w postaci wielowiekowych tradycji i zwyczajów, pokazuje kampania w segmencie tematycznym „Rzemiosło”. W manufakturach i cechach wciąż uprawia się z pasją tradycyjne rękodzieło. Dzięki temu nie zanika kultura regionów i poczucie własnej tożsamości. W wielu pracowniach i warsztatach zwiedzający mogą podejrzeć rzemieślników i projektantów przy pracy i zobaczyć na własne oczy, jak kiedyś wyrabiano tradycyjne przedmioty. Wizyta w obcym kraju bez spróbowania typowych dla niego lokalnych i regionalnych potraw i napojów się nie liczy – tak uważa ponad połowa osób spędzających wakacje w Niemczech. Odpowiedzią na tę opinię jest segment tematyczny „Smak”. Kampania pokazuje młode pokolenie restauratorów i szefów kuchni, którzy tradycyjną sztukę kulinarną interpretują na nowy i nowoczesny sposób. Włączając w to wina wytwarzane w 13 niemieckich regionach winiarskich i piwa warzone w ponad 1500 browarach. Zrównoważony rozwój jest globalnym megatrendem – w turystyce oznacza to tyle, że goście z zagranicy szukają opcji zrównoważonego wypoczynku w miastach i łączą ofertę kulturalną miast z możliwościami wypadów na łono przyrody w bliskiej okolicy. Albo wybierają się na „wczasy pod gruszą” i korzystają z ekologicznych środków transportu, aby dostać się do miasta. Różnorodność, jaką Niemcy oferują w tym zakresie, jest ujęta w segmencie tematycznym „Zielona turystyka”.
A co z Berlinem? Stolica Niemiec kreując się na "miasto wolności" pragnie przyciągnąć turystów nie tylko bogactwem swoich zabytków i kultury, a nowymi trendami i zielenią. Wreszcie po latach działa nowe lotnisko Berlin Brandenburg im. Willy'ego Brandta, które uruchomiono z ośmioletnim w stosunku do planów opóźnieniem. Obsługuje zarówno pasażerów zmierzających z i do stolicy, jak i z całego kraju związkowego. Zastąpiło trzy berlińskie porty lotnicze: Tempelhof (zamknięty w 2008 roku), Tegel (zamknięty w 2020 roku) i Schönefeld, który teraz pełni rolę Terminala 5 lotniska Berlin Brandenburg. Lotnisko ma obsługiwać docelowo 40 mln pasażerów rocznie. Do lotniska prowadzi odcinek autostrady A113 na przedłużeniu berlińskiej autostrady wewnątrzmiejskiej oraz linia kolejowa z dwoma stacjami - dla terminala 1-2 oraz 5. Pomocna w zwiedzaniu topowych zabytków Berlina jest nowa linia kolei U5, gdyż przystanki znajdują się właśnie w ich pobliżu.
Wielkim wydarzeniem będzie letnie otwarcie po pieciu latach mozolnego remontu Neue Nationalgalerie. Skoncentrowana na sztuce nowoczesnej placówka stanowi oddział National Gallery. Budynek z "płynącym" dachem i ergonomicznym holem zaprojektował słynny architekt Ludwig Mies van der Rohe, a jego inauguracja w pobliżu Potsdamer Platz miała miejsce w 1968 r. Nad ostatnią renowacją placówki czuwał natomiast brytyjski architekt David Copperfield. Jej otwarciu towarzyszyć będzie wystawa amerykańskiego rzeźbiarza Aleksandra Caldera. Amatorzy dwóch kółek mogą wybrać się Szlakiem Rowerowym wzdłuż pozostałości reliktu zimnej wojny, czyli berlińskiego muru. Bezpłatna aplikacja GoingLocalBerlin zawiera ponad 700 propozycji - pomysłów na poznawanie stolicy Niemiec. Na smakoszy czeka wiele restauracji, w tym aż 45 wyróżnionych gwiazdkami Michelin. DZT współpracuje przy tej kampanii z partnerami z niemieckiej branży turystycznej. Pakiety marketingowe oferują dodatkowe możliwości zaprezentowania się w atrakcyjnym środowisku kampanii. Partnerami projektu German.Local.Culture. są Bremer Touristik-Zentrale, Niemiecki Instytut Wina, Romantischer Rhein Tourismus, Investitions- und Marketinggesellschaft Sachsen-Anhalt oraz Stuttgart Marketing. www.germany.travel/ zdj. Pixabay

Zobacz również:

0 komentarze