Kto szusuje na naszych stokach? Nawet Azjaci

07:52


Nie jestem wybitnym narciarzem. Ale lubię deski. Po latach wyjazdów na ferie zimowe w Dolomity (vide zdjęcie na górze) stwierdziłam, że czas "przeprosić się" z naszymi ośrodkami. I przeżyłam prawdziwy szok, bo przeszły tak głęboką metamorfozę od czasów PRL, że wydaje sie to aż niemożliwe. Pamiętam oślą łączkę z Zakopcu gdzieś w okolicach Gubałówki. To na niej uczyłam się jeździć za każdym razem drżąc, gdy trzeba było dosłownie dosiąść orczyk i z tym pałąkiem między nogami, albo wyrwirączką jakoś wspiąć się na szczyt. Ile razy się z niego wypięłam, zwłaszcza, gdy podczas trasy nagle zabrakło prądu, a potem szarpnięcie zwiastujące powrót "mocy" było tak niespodziewane i gwałtowne, iż padałam na glebę. I zaraz trzeba było się odczołgiwać, aby mnie nie rozjechał pasażer z tyłu. Fatalne wspomnienia. A teraz do intensywnie modernizowanych stacji narciarskich w Tatrach, Beskidach i Sudetach zjeżdżają już nie tylko rodacy oraz Czesi, Słowacy, Rosjanie i Niemcy. Nasze stoki chwalą sobie też goście z zachodu Europy, a nawet z Azji.
 Kotelnica Białczańska, Zieleniec Ski Arena, Czarna Góra Resort, Jaworzyna Krynicka, Dwie Doliny Muszyna&Wierchomla to bez wątpienia najlepsze ośrodki narciarskie w Polsce. Stworzyły kompleksową ofertę, rozciągniętą nierzadko na sezon letni, co pozwala im się utrzymać cały rok. Oferują coraz dłuższe trasy, lepsze wyciągi, przyzwoitą bazę gastronomiczno-noclegową i bogaty program rozrywek. Prężnie działają przez strony on-line i media społecznościowe, więc można po nich buszować do woli, aby wybrać dla siebie najlepszą opcję. Mnie się bardzo podobają kamerki w czasie rzeczywistym podglądające ruch na stokach.
Tylko z jednym nadal jest kłopot – rzetelnymi statystykami przyjazdów, nie tylko gości krajowych, ale i zagranicznych. Jakby to wcale nie było ważne. A przecież tylko dzięki tym liczbom można realnie ocenić, na ile ośrodek jest rzeczywiście atrakcyjny i konkurencyjny w stosunku do innych. Zaplanować przyszłą promocję. I właśnie o tych plusach, ale i mankamentach naszej zimowej oferty dla amatorów desek postanowiłam napisać branżowy tekst. Znajduje się w bieżącym numerze Aktualności Turystycznych Polskiej Organizacji Turystycznej:

https://www.aktualnosciturystyczne.pl/produkt-turystyczny/zimowe-resorty-coraz-popularniejsze

Zobacz również:

0 komentarze