News! Bug wstąpił do Edenu

13:17


Wielokulturowy Nurt Bugu został tegorocznym zwycięzcą Konkursu Eden na „Najlepsze Europejskie Destynacje”. Głównym organizatorem konkursu jest Komisja Europejska. Edycję nad Wisłą koordynuje Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki i Regionalnym Organizacjami Turystycznymi. Tematem tegorocznego konkursu była turystyka kulturowa. Zakwalifikowano do niego 18 kandydatów. Zwycięzcą konkursu został Wielokulturowy Nurt Bugu, co zostało ogłoszone podczas Gali Wręczenia Nagród POT, która odbyła się dzisiaj po południu, czyli 27 czerwca 2017 w restauracji Villa Foksal w Warszawie. 
W każdym konkursie, oprócz głównego zwycięzcy są też wyróżnieni. W tym roku tylko dwóch: Europejska Wieś Dziedzictwa Kulturowego w Swołowie w województwie pomorskim oraz szlak Wielki Gościniec Litewski. Przyznam szczerze, że tegoroczny wybór wyjątkowo mnie cieszy.


Kraina Bugu, bo Wielokulturowy Nurt Bugu to jej nazwa robocza to jeden z moich ulubionych regionów kraju. Wielokrotnie o nim pisałam, przede wszystkim na łamach lokalnego magazynu "Kraina Bugu" - między innymi o świętej Górze Grabarce.


Objechałam bodaj wszystkie jego najważniejsze "atrakcje" ze Stadniną Koni w Janowie Podlaskim, a ściślej w Wygodzie.


Zaglądałam do miasteczek i wsi, dworków i chat jak malowanie.


 I dwukrotnie też gościłam u państwa Okoniów w ich skansenie-hotelu Uroczysku Zaborek, które przez przynależność do Wielokulturowego Nurtu Bugu zgarnia poniekąd wyróżnienie Edenu po raz drugi - po raz pierwszy zostało wyróżnione samodzielnie w edycji konkursu cztery lata temu.


Oto cały mój artykuł na temat gali i konkursu na łamach naszego portalu Turystyka rp.pl Rzeczpospolitej:
http://turystyka.rp.pl/artykul/706099,1327214-Bug-europejskim-Edenem.html

Zobacz również:

0 komentarze