News! Najdłuższy most wiszący w Norwegii otwarty!

04:56



W ostatni weekend został oddany do użytku najdłuższy most wiszący w Norwegii i jeden z najdłuższych na świecie, rozpięty nad wodami Hardangerfjordu. Budowa mostu była ogromnym przedsięwzięciem, fiord jest bowiem wyjątkowo głęboki, w dodatku jego strome zbocza utrudniały zbudowanie dróg dojazdowych. Otwarty właśnie most rozciągnięty jest nad fiordem na długości aż 1380 metrów, a dojazd do niego z obu stron prowadzi przez tunele wykute w skale.Można po nim przejechać autem, udostępniono też osobny pas dla rowerzystów i pieszych. Most Hardanger znacznie skraca drogę pomiędzy Oslo a Bergen, i zastąpi połączenie promowe w tym miejscu. Został oddany do użytku po ponad 3 latach budowy. (Źródło: VisitNorway). Więcej informacji o fiordzie Hardanger na angielskojęzycznej stronie: www.hardangerfjord.com/en/


 

Zobacz również:

1 komentarze

  1. Piękny most. Kilka lat temu jechałem w tamtych stronach z Oslo do Bergen a dokładnie do Olve, to około 90 kilometrów od Bergen. Jechałem tamtymi drogami i pływałem promami przez fiordy. Z j ednej strony to były piękne wrażenia, ale upierdliwe, czekając na promy. Kiedyś czekałem od trzeciej w nocy do pierwszego statku. Chciałbym jeszcze raz tam pojechać, ale mam już swoje lata i nie wiem czy mi się uda. Ale fajne byłoby przejechać takim mostem. Norwegio, trzymam za Wami kciuki, więcej takich cudów techniki. Gratuluję, Czesław

    OdpowiedzUsuń