News! Chińczycy pragną więcej... podróżować

02:01


Z szóstego corocznego raportu poświęconego podróżom zagranicznym Chińczyków pt. Chinese International Travel Monitor (CITM), opublikowanego przez Hotels.com™ wynika, że Chińczycy wydają średnio aż 28 proc. swoich dochodów na podróże zagraniczne. Millenialsi, urodzeni w latach 90-tych XX w., przeznaczają na podróże największe kwoty, w granicach 35 proc. swojego budżetu.

Pojawienie się w raporcie chińskiego pokolenia „pragnącego więcej“ doprowadziło do tego, że Chińczycy we wszystkich grupach wiekowych wyjeżdżają za granicę częściej i na dłużej, a liczba i czas trwania wyjazdów wydłużyły się w ostatnim roku odpowiednio z 3 do 4 oraz z 5 do 7 dni. Chińscy turyści odwiedzają więcej miast podczas jednego wyjazdu – ponad 80 proc. twierdzi, że nie zamierza spędzać czasu w jednym miejscu.

Pokolenie „pragnące więcej“ przynosi ogromne korzyści światowej gospodarce. W 2016 roku z Chin wyjechało 122 mln turystów, czyli o 4 proc. więcej niż w 2015 roku.[1] Kluczowe wskaźniki świadczą wprawdzie o spowolnieniu gospodarczym w Chinach, jednak tegoroczny raport CITM potwierdza zwiększenie wydatków na podróże we wszystkich przedziałach wiekowych – w ciągu ostatnich 12 miesięcy Chińczycy wydali na wyjazdy 3600,00 USD, czyli ponad 1/4 swoich dochodów, co oznacza wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Przyszłościowo Chińczycy zadeklarowali chęć wydania średnio o 10 proc. więcej na podróże w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Millenialsi planowali wydać największe kwoty – ok. 2/3 osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych XX w. zdecydowały o wydatkowaniu większych sum na podróże.

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 8 proc. wzrosła także średnia kwota wydatków dziennych. Największą popularnością cieszyły się wyjścia do restauracji, zwiedzanie oraz czynny wypoczynek i relaks. Wśród podróżujących z Chin można zaobserwować wyraźny trend spadkowy pod względem zakupów z 68 proc. w 2016 roku do zaledwie 33 proc. w 2017 roku, co wskazuje na rosnące zróżnicowanie preferencji podczas wyjazdów. 

W ciągu ostatnich 12 miesięcy 82 proc. Chińczyków odwiedziło region Azji i Pacyfiku, jednak z raportu wynika, że turyści z Chin okazują coraz większe zainteresowanie dalekimi podróżami do Europy i Ameryki.

Liczba turystów z Chin, którzy dotarli do tak odległych miejsc w ostatnich 12 miesiącach, wzrosła o 25 proc. (Europa) oraz o 11 proc. (Ameryka) w porównaniu z poprzednim rokiem. Te kontynenty cieszyły się bardzo dużą popularnością wśród turystów urodzonych pod koniec lat 80-tych. W ciągu ostatniego roku 42 proc. z nich odwiedziło Europę, a 29 proc. Amerykę.

Przyszłościowo podróżujący z Chin wykazywali chęć pokonywania jeszcze dłuższych dystansów niż dotychczas z wskazaniem na Francję, USA, Kanadę i Niemcy, które znacząco przesunęły się w rankingach popularności w porównaniu z 2016 roku. 


10 miejsc docelowych, które podróżujący z Chin
 zamierzają odwiedzić w ciągu kolejnych 12 miesięcy według CITM:

Miejsce
w rankingu
Destynacja
Procent
Ranking w 2016 r.
1
Francja
18%
9
1
USA
18%
12
3
Australia
16%
1
3
Kanada
16%
17
5
Niemcy
12%
17
6
Malediwy
11%
5
7
Japonia
10%
2
7
Nowa Zelandia
10%
12
7
Singapur
10%
6
7
Tajlandia
10%
6
7
Wielka Brytania
10%
17


Do tej pory Ameryka Łacińska gościła stosunkowo niski odsetek podróżujących z Chin. Trend uległ zmianie w ostatnich 12 miesiącach – branża hotelarska zanotowała wzrost liczby odwiedzających z tego kraju o 21 proc.

Abhiram Chowdhry, wiceprezes i dyrektor zarządzający ds. regionu Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej marki Hotels.com widzi potencjał wzrostu zarówno w liczbie turystów z Chin, jak i w ich ogromnej sile nabywczej.

„Według naszych badań chińska turystyka wyjazdowa oferuje ogromne korzyści gospodarcze wielu krajom na całym świecie. Dlatego bardzo ważne jest, aby hotele dobrze przyjmowały podróżujących z Chin i przygotowały dla nich innowacyjną ofertę usług, które wykorzystałyby ogromną siłę nabywczą gości“.

„Również kraje Azji Południowo-Wschodniej zostały uznane za rynki przyszłej intensywnej turystyki wyjazdowej. W nadchodzących latach istotną rolę odegra docenienie tych rozkwitających rynków oraz zapewnienie różnorodnych usług wyróżniającym się bogatym turystom z Chin.”

Jak wynika z reportu, hotele, chcąc przyciągnąć podróżujących z Chin, koncentrują się na mediach społecznościowych i programach marketingowych. Przedstawiciele branży hotelarskiej twierdzą jednak, że hotele zmniejszyły inwestycje w usługi dla gości z Chin. Tylko 4 proc. wydaje na nie ponad 10 tys. USD w porównaniu z 12 proc. w zeszłym roku.

Raport wykazał rozdźwięk pomiędzy ofertą hotelową a tym, czego życzyliby sobie podróżujący z Chin:
·         Chińskie instrumenty płatnicze w hotelach, np. UnionPay, zajmują drugie miejsce pod względem ważności dla konsumentów, natomiast aktualnie oferuje je jedynie 18 proc. hoteli.
·         Obsługa hotelowa posługująca się językiem mandaryńskim zajmowała pierwsze miejsce w rankingu turystów, jednak nie była priorytetem dla hotelarzy. Jedynie 17 proc. hoteli oferuje obsługę po mandaryńsku.
·         Chińskie restauracje w hotelu zajmowały 5. miejsce w rankingu gości hotelowych, jednak takie restauracje działają tylko w 7 proc. obiektów.
·         Przetłumaczone przewodniki plasowały się na 4. miejscu, jednak miały o wiele mniejsze znaczenie dla branży hotelarskiej. Oferuje je bowiem 18 proc. hoteli, a tylko 21 proc. planuje taką ofertę w przyszłości. (Źródło: Cohn&Wolfe, zdjęcie: Hotelscom CITM)



[1] Krajowa Administracja ds. Turystyki

Zobacz również:

0 komentarze