News! Chińczycy pragną więcej... podróżować
02:01
Z szóstego corocznego
raportu poświęconego podróżom zagranicznym Chińczyków pt. Chinese International Travel Monitor (CITM), opublikowanego przez
Hotels.com™ wynika, że Chińczycy
wydają średnio aż 28 proc. swoich dochodów na podróże zagraniczne. Millenialsi,
urodzeni w latach 90-tych XX w., przeznaczają na podróże największe kwoty,
w granicach 35 proc. swojego budżetu.
Pojawienie
się w raporcie chińskiego pokolenia „pragnącego więcej“ doprowadziło do tego,
że Chińczycy we wszystkich grupach wiekowych wyjeżdżają za granicę częściej i
na dłużej, a liczba i czas trwania wyjazdów wydłużyły się w ostatnim roku
odpowiednio z 3 do 4 oraz z 5 do 7 dni. Chińscy turyści odwiedzają więcej miast
podczas jednego wyjazdu – ponad 80 proc. twierdzi, że nie zamierza spędzać
czasu w jednym miejscu.
Pokolenie „pragnące więcej“ przynosi
ogromne korzyści światowej gospodarce. W 2016 roku z Chin wyjechało 122 mln turystów, czyli o 4 proc.
więcej niż w 2015 roku.[1] Kluczowe wskaźniki świadczą wprawdzie o
spowolnieniu gospodarczym w Chinach, jednak tegoroczny raport CITM potwierdza
zwiększenie wydatków na podróże we wszystkich przedziałach wiekowych – w ciągu
ostatnich 12 miesięcy Chińczycy wydali na wyjazdy 3600,00 USD, czyli ponad 1/4
swoich dochodów, co oznacza wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim
rokiem.
Przyszłościowo
Chińczycy zadeklarowali chęć wydania średnio o 10 proc. więcej na podróże w
ciągu kolejnych 12 miesięcy. Millenialsi planowali wydać największe kwoty – ok.
2/3 osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych XX w. zdecydowały o wydatkowaniu
większych sum na podróże.
W
porównaniu z ubiegłym rokiem o 8 proc. wzrosła także średnia kwota wydatków
dziennych. Największą popularnością cieszyły się wyjścia do restauracji,
zwiedzanie oraz czynny wypoczynek i relaks. Wśród podróżujących z Chin można
zaobserwować wyraźny trend spadkowy pod względem zakupów z 68 proc. w 2016
roku do zaledwie 33 proc. w 2017 roku, co wskazuje na rosnące zróżnicowanie
preferencji podczas wyjazdów.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy 82 proc.
Chińczyków odwiedziło region Azji i Pacyfiku, jednak z raportu wynika, że turyści z Chin okazują coraz większe
zainteresowanie dalekimi podróżami do Europy i Ameryki.
Liczba turystów z Chin, którzy dotarli do
tak odległych miejsc w ostatnich 12 miesiącach, wzrosła o 25 proc. (Europa)
oraz o 11 proc. (Ameryka) w porównaniu z poprzednim rokiem. Te kontynenty
cieszyły się bardzo dużą popularnością wśród turystów urodzonych pod koniec lat
80-tych. W ciągu ostatniego roku 42 proc. z nich odwiedziło Europę, a 29
proc. Amerykę.
Przyszłościowo
podróżujący z Chin wykazywali chęć pokonywania jeszcze dłuższych dystansów niż
dotychczas z wskazaniem na Francję, USA, Kanadę i Niemcy, które znacząco
przesunęły się w rankingach popularności w porównaniu z 2016 roku.
10
miejsc docelowych, które podróżujący z Chin
zamierzają odwiedzić w ciągu kolejnych 12 miesięcy według CITM:
zamierzają odwiedzić w ciągu kolejnych 12 miesięcy według CITM:
Miejsce
w rankingu |
Destynacja
|
Procent
|
Ranking
w 2016 r.
|
1
|
Francja
|
18%
|
9
|
1
|
USA
|
18%
|
12
|
3
|
Australia
|
16%
|
1
|
3
|
Kanada
|
16%
|
17
|
5
|
Niemcy
|
12%
|
17
|
6
|
Malediwy
|
11%
|
5
|
7
|
Japonia
|
10%
|
2
|
7
|
Nowa Zelandia
|
10%
|
12
|
7
|
Singapur
|
10%
|
6
|
7
|
Tajlandia
|
10%
|
6
|
7
|
Wielka Brytania
|
10%
|
17
|
Do
tej pory Ameryka Łacińska gościła stosunkowo niski odsetek podróżujących z
Chin. Trend uległ zmianie w ostatnich 12 miesiącach – branża hotelarska
zanotowała wzrost liczby odwiedzających z tego kraju o 21 proc.
Abhiram
Chowdhry, wiceprezes i dyrektor zarządzający ds. regionu Azji i Pacyfiku oraz
Ameryki Łacińskiej marki Hotels.com widzi potencjał wzrostu zarówno w liczbie
turystów z Chin, jak i w ich ogromnej sile nabywczej.
„Według
naszych badań chińska turystyka wyjazdowa oferuje ogromne korzyści gospodarcze
wielu krajom na całym świecie. Dlatego bardzo ważne jest, aby hotele dobrze
przyjmowały podróżujących z Chin i przygotowały dla nich innowacyjną
ofertę usług, które wykorzystałyby ogromną siłę nabywczą gości“.
„Również kraje Azji Południowo-Wschodniej
zostały uznane za rynki przyszłej intensywnej turystyki wyjazdowej. W nadchodzących latach istotną rolę odegra docenienie
tych rozkwitających rynków oraz zapewnienie różnorodnych usług wyróżniającym
się bogatym turystom z Chin.”
Jak wynika z reportu, hotele, chcąc przyciągnąć podróżujących z
Chin, koncentrują się na mediach społecznościowych i programach marketingowych.
Przedstawiciele branży hotelarskiej twierdzą jednak, że hotele zmniejszyły
inwestycje w usługi dla gości z Chin. Tylko 4 proc. wydaje na nie ponad 10 tys.
USD w porównaniu z 12 proc. w zeszłym roku.
Raport wykazał rozdźwięk pomiędzy ofertą
hotelową a tym, czego życzyliby sobie podróżujący z Chin:
·
Chińskie
instrumenty płatnicze w hotelach, np. UnionPay, zajmują drugie miejsce pod
względem ważności dla konsumentów, natomiast aktualnie oferuje je jedynie 18
proc. hoteli.
·
Obsługa
hotelowa posługująca się językiem mandaryńskim zajmowała pierwsze miejsce w
rankingu turystów, jednak nie była priorytetem dla hotelarzy. Jedynie 17 proc.
hoteli oferuje obsługę po mandaryńsku.
·
Chińskie
restauracje w hotelu zajmowały 5. miejsce w rankingu gości hotelowych, jednak
takie restauracje działają tylko w 7 proc. obiektów.
·
Przetłumaczone
przewodniki plasowały się na 4. miejscu, jednak miały o wiele mniejsze
znaczenie dla branży hotelarskiej. Oferuje je bowiem 18 proc. hoteli, a tylko
21 proc. planuje taką ofertę w przyszłości. (Źródło: Cohn&Wolfe, zdjęcie: Hotelscom CITM)
0 komentarze