Bożena Srebro (SOT): To jest biznes, który wymaga serca

22:58


Polecam mój kolejny wywiad w Aktualnościach Turystycznych POT (Polskiej Organizacji Turystycznej): http://www.aktualnosciturystyczne.pl/wiadomoci-rot-i-lot/to-jest-biznes-ktory-wymaga-serca Tym razem rozmawiam z p. Bożeną Srebro, dyrektor Sądeckiej Organizacji Turystycznej o tym, jak sprawiła, że jej region rozkwitł. Oto fragment wywiadu:

-142 projekty i 36 publikacji w 15 lat działalności. A za to co roku deszcz nagród od resortu turystyki, władz regionu, na targach turystycznych i agroturystycznych oraz konkursach. Ile osób pracuje na taki efekt?

-Po pierwsze to jest praca społeczna. Nikt z nas nie ma etatu. Ja prowadzę biuro, a wspiera mnie siedmioosobowy Zarząd, składający się z przedsiębiorców na co dzień prowadzących swoją działalność. Co oznacza, że możliwości mamy ograniczone, a jednak mnie udaje się zawsze przeprowadzić zamierzone działania. Nasz roczny budżet ze składek członkowskich wynosi zaledwie 35 tys. zł.  Rocznie realizujemy więc 6-10 projektów, w zależności od tego gdzie i w jakiej wysokości możemy pozyskać na nie środki. Do każdego przedsięwzięcia dobieramy osobno zespół ludzi.

-Sztandarowe projekty to „seria”: Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami, Małopolska Miodowa Kraina, Małopolska Wieś w Siodle, Małopolska Wieś dla Dzieci i Małopolska Wieś dla Seniorów 60+.  To był od początku do końca pomysł SOT, a zaczęło się od ziół?

-Rzeczywiście, Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami zapoczątkowała ten szereg projektów. Gospodarstwa objęte tym pierwszym projektem w efekcie bardzo zwiększyły sprzedaż. To nam dało impuls do stworzenia kolejnych produktów. W obecnych czasach turystyka wiejska stała się bardzo modna, zarówno w Polsce jak i na świecie. 30 proc. rodaków deklaruje chęć wyjazdów wypoczynkowych na wieś. Analizując te trendy doszliśmy do wniosku, że trzeba tworzyć specjalizację w agroturystyce. Wygodne łóżko, smaczne jedzenie i czyste powietrze to trochę za mało – należy przygotować produkty dla określonej grupy odbiorców tak, aby spełniały ich oczekiwania i potrzeby. A te się ciągle zmieniają, stąd potrzeba tworzenia nowych produktów.

http://www.aktualnosciturystyczne.pl/wiadomoci-rot-i-lot/to-jest-biznes-ktory-wymaga-serca







Zobacz również:

0 komentarze