Zastrzęsła się ziemia. Brescia, godzina 1.15

09:39



Trudno powiedzieć, że już spałam. Raczej przewracałam się w szerokim jak wycieczkowiec łóżku, na drugim piętrze sympatycznego hotelu "Orologio" w centrum Brescii.


Po kilku godzinach mimo wszystko męczącej podróży i zbyt obfitej kolacji na wieczór trudno mi było jeszcze oderwać się od rzeczywistości.


I właśnie gdy już zamknęłam oczy na dobre, poczułam TO. Gwałtowny wstrząs, jakby jakiś olbrzym chwycił w objęcia nasz budynek i poruszył nim intensywnie tak, że prawie zatrzeszczał w posadach. Podświadomie wiedziałam, że musi to być wstrząs sejsmiczny, gdyż miasto znajduje się na terenie dosyć aktywnym pod tym względem. Jednak bardzo chciałam sama siebie oszukać, a tym samym uspokoić, więc dopuściłam szybko inną możliwość czyli metro. Może właśnie jego linia przebiega pod hotelem? Jednak w hotelu byłam już dobrych kilka godzin i nic takiego wcześniej miejsca nie miało. Czekałam więc na drugi wstrząs, który nie nastąpił. Gdyby tak się stało, już pędem biegłabym na dwór. Mocne to moje powitanie z Italią tym razem. Bardzo mocne! Dopiero rano zajrzałam do Internetu. Potwierdziły się moje przypuszczenia. 13 km od Brescii został odnotowany wstrząs o sile 2,9 w skali Richtera. Obyło się bez ofiar czy rannych, ale emocje sięgnęły Zenitu. Twitter dosłownie oszalał : "Matko Boska, ale mam stracha!", "zbudził mnie huk i wstrząs", "ale zatrzęsło" - takich wpisów pojawiły się setki. Obcy ludzie przy śniadaniu w hotelu, a potem na ulicy pytali się siebie na wzajem: a Ty czułeś ten wstrząs? Tej samej nocy w wyniku podziemnego wstrząsu zafalował też środkowy Adriatyk, 2,3 w skali Richtera. Po południu zaś, a dokładnie o 16.38 zadrżała ziemia w prowincji Salerno. Po raz pierwszy - 3 w skali Richtera, a po niecałej godzinie raz jeszcze, słabiej, 2 w skali Richtera. Jeden z tutejszych sejsmologów wyjaśnił mi niedawno, że niewielkich, takich niewyczuwalnych przez mieszkańców wstrząsów Włoskie Centrum Meteorologiczne odnotowuje dziennie w Italii zaskakująco dużo. Polecam tę stronę: http://www.centrometeoitaliano.it/terremoti-in-tempo-reale-italia-mondo-ingv/?refresh_cens, gdyż monitoruje nie tylko wstrząsy w Italii, ale na całym świecie. Nasza ziemia drży cały czas...

Zobacz również:

0 komentarze