Neapol dzień 2. Święty January zrób cud!

12:29


Jak co roku, 19 września neapolitańczycy oczekują od swojego świętego patrona, że dokona cudu, czyli na oczach tłumu przemieni swoją krew ze stanu stałego w ciekły.


 Krew znajduje się w ampułkach, w neapolitańskiej Katedrze p.w. św. Januarego. Mieszkańcy miasta pod wulkanem bardzo liczą na ten cud, gdyż wierzą szczerze, że od tego zależy ich pomyślność. W latach, gdy cud nie następował - Neapol dotykały rozmaite kataklizmy - pokazuje to namalowany sprayem vis a vis świątyni rysunek, jakim otworzyłam ten post. 16 grudnia 2016 roku cud się właśnie nie wydarzył - po raz pierwszy od 36 lat. Ischię dotknęło trzęsienie ziemi, ale w styczniu zatrzęsła się ziemia w Abruzji i... o czym już nie piszą nasze media, dalej odnotowywane są wstrząsy. Najciekawiej na ten temat napisał Herling-Grudziński w opowiadaniu "Cud", które wszystkim polecam :)


 Ja też miałam swoje intencje, z którymi przyszłam do San Gennaro i wierzę, że mnie wysłuchał.


Zobacz również:

0 komentarze