News! Momondo promuje tolerancję i szacunek
00:00
Celem kampanii społecznej momondo, globalnej
wyszukiwarki lotów, hoteli i wynajmu samochodów, jest promowanie tolerancji i
szacunku. W filmie „Drodzy mamo i tato” momondo pokazuje magię, która
rodzi się, gdy spotykają się dzieci z całego świata. Niezależnie od tego kim są
i skąd pochodzą są wzorem tolerancji i otwartości na drugiego człowieka.
Fakt, że
współcześnie młodzi ludzie okazują mniejszą otwartość i zaufanie drugiemu
człowiekowi, zainspirował twórców kampanii momondo „Kochana mamo, kochany
tato”. Inicjatywa ta jest częścią współpracy momondo z CISV, międzynarodową
organizacją non-profit działającą na rzecz pokoju przez edukację dzieci i
młodzieży. Głównym celem współpracy było ufundowanie Międzynarodowej Wioski
CISV w São Paulo, do której w lipcu tego roku przyjechały dzieci z całego
świata. W filmie „Kochana mamo, kochany tato” widzimy jak dzieci
spotykają się i odkrywają, że pomimo wielu różnic, więcej je łączy niż dzieli.
Do
Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo przybyły dzieci z całego świata, by
walczyć ze stereotypami i zawierać przekraczające granice przyjaźnie. To
właśnie postawa tych dzieci ma być przykładem dla wszystkich dorosłych i
uzmysłowić im, jak ważny jest w pozytywny kontakt z drugim człowiekiem. Na
początku obozu dzieci zostały poproszone o przesłanie listu do rodziców, w
którym podzielą się swoimi wrażeniami i odczuciami. Dwa tygodnie
później te same osoby napisały kolejne listy, które są dowodem na to, jak z
czasem może zmienić się postrzeganie wzajemnych różnic. Wypowiedzi dzieci
zostały zebrane w krótkim filmie, który pokazuje ich pozytywny rozwój.
„Misją
momondo jest budowanie otwartego i tolerancyjnego społeczeństwa. Film „Kochana
mamo, kochany tato” ma przyczynić się do obalania podziałów między ludźmi i
budowania między nimi relacji opartej na zaufaniu” – mówi Marta Krywult, Online
Marketing Manager momondo.
Żyjemy w
czasach, w których technologia pomaga ludziom „być bliżej siebie”, ułatwia
kontakty i usprawnia komunikację. Mimo to młodsze pokolenie wykazuje
niższy poziom zaufania do innych. Jest to jeden z wniosków globalnego
badania pt. „The Value of Travelling”, przeprowadzonego przez momondo. W
badaniu tym tylko 36% najmłodszych osób (18-35 lat) wyraziło pogląd, że
większość ludzi jest godnych zaufania. Dla porównania, w kategorii wiekowej
36-55 lat 40% respondentów ufa większości ludzi, a w wieku 56-65 lat – połowa.
Pomimo tych niepokojących wyników, badania wykazują również, że wierzymy w
pozytywną moc podróżowania - 61% respondentów uważa, że gdyby
ludzie więcej podróżowali, na świecie byłoby mniej nietolerancji.
Zdaniem Rachel Kuck, doktorantki z University of Michigan School of
Education i członkini Komitetu ds. Programów Edukacyjnych w CISV International,
łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami u dzieci niż u dorosłych: „Dzieciom
łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami, ponieważ często nie mają jeszcze doświadczeń
życiowych, które potwierdziłyby negatywne przekonania o innych grupach
społecznych" – mówi Rachel Kuck.
„Raport
„The Value of Travelling” pokazuje, że 70% z nas uważa, że tolerancja i
szacunek dla innych są najważniejszymi cechami, których dzieci mogą nauczyć się
w domu.Właśnie
dlatego relacje dzieci w wiosce CISV pokazują jak doświadczenie w zakresie
spotkania i spędzania czasu z ludźmi z całego świata otworzyło ich umysły i
dało im lepsze zrozumienie innych narodowości i kultur. Projekt bardzo podnosi
na duchu i daje nadzieję na przyszłość” – tłumaczy Rachel Kuck.
W celu
rozpowszechnienia przesłania tolerancji również poza obozem, momondo
przygotowało bezpłatne zajęcia edukacyjne, mające na celu pomóc dzieciom
zrozumieć znaczenie wzajemnego szacunku. Zajęcia „Różni po równo” i „Nasz kolorowy świat”, uczą jak łatwo
jest używać (i zlikwidować) etykiety i stereotypy. Podczas zajęć wykorzystywane
są arkusze aktywności, przewodniki naukowe oraz dodatkowe filmy, które pokazują
jak ważna jest otwartość. Pełne zestawy można bezpłatnie pobrać na stronie
akcji momondo (Źródło i zdjęcia: Momondo/Grayling)
Link do filmu „Drodzy mamo i tato”: https://youtu.be/hjARRVbVHok
0 komentarze