News! Obiad na zamówienie w chmurach. Nowinki linii lotniczych 2017
07:56
Wraz z nadejściem nowego roku linie lotnicze wprowadzają do swojej oferty
kilka nowości. Bezpłatna metawyszukiwarka Skyscanner sprawdziła, jakie trendy
będą obowiązywać, co nowego znajdzie się w ofercie przewoźników oraz z jakich
udogodnień będą mogli skorzystać pasażerowie. Wi-fi na pokładzie, metamorfoza
klas czy nowe technologie czuwające nad tym, by bagaż trafił w miejsce, do
którego się udajemy czeka na podróżujących w 2017 roku.
Jedną z nowinek technologicznych jest propozycja Delta Airlines. Aplikacja
oparta na technologii Radio Frequency Identification (RFID ) ma zastąpić tradycyjną
metodę śledzenia kodów kreskowych na walizkach i, według przewoźnika, zmniejszyć
zjawisko zagubienia bagażu do jednej setnej procenta. Czujniki na taśmach z
bagażami poinformują (za pomocą czerwonych świateł), gdy bagaż będzie zmierzał
w niewłaściwym kierunku tak, by obsługa mogła go przeładować na właściwą trasę.
Niedawno wprowadzona aktualizacja aplikacji oferowanej przez Delta Airlines
pozwala fizycznie śledzić swój bagaż w czasie rzeczywistym, czyli obserwować
bagaż na mapie lotniska. System ma działać na 84 lotniskach w Stanach Zjednoczonych.
Szybkie Wi-Fi na pokładzie
Opcja Wi-Fi w samolocie istnieje już od 14 lat (pionierem w tej dziedzinie
była Lufthansa), nie jest to jednak usługa powszechnie dostępna. Zapowiada się,
że 2017 rok będzie kolejnym krokiem milowym w rozwoju „sieci” w podróżach
lotniczych. Coraz więcej przewoźników planuje rozwijać i udostępniać szybki
internet. W 2017 roku British Airlines zapowiada udostępnienie wi-fi podczas
lotów na trasach bliskiego zasięgu, a także rozwój szybkiego internetu w
niektórych lotach długodystansowych: na przykład transatlantyckich, czy do
Sydney. Do szybkiego wi-fi ma być podłączonych 118 samolotów z floty
przewoźnika. International Airlines Group (IAG), właściciel British Airlines
oraz linii Iberia i Aer Lingus, zapowiada, że w przeciągu dwóch lat 90% ich
dalekodystansowej floty będzie miała połączenie internetowe.
Również Virgin Australia w połowie tego roku obiecuje dostępność Wi-Fi
podczas podróży samolotem, zarówno w przypadku lotów krajowych, jak i
międzynarodowych. Do internetowej rewolucji dołączyły też linie Finnair, które
od tego roku zapowiadają zainstalowanie szerokopasmowych łączy internetowych
(osiągających od 12 Mbps na podróżnego) w kolejnych maszynach przewoźnika,
Airbusach A320. Operacja „Wi-Fi" obejmuje samoloty obsługujące loty
krótko- i długodystansowe, a jej zakończenie zaplanowane jest na połowę 2018
roku.
Wybór menu przed lotem
Rozwiązanie, które umożliwia podróżnemu zamówienie wybranego posiłku przed
odlotem ma wiele zalet - pasażer wie, czego się spodziewać i wybiera posiłek
odpowiadający jego podniebieniu. Jedzenie się nie marnuje, a przewoźnicy
zyskują bardziej zadowolonego pasażera. Dlatego ta propozycja linii lotniczych
dla pasażerów ma szansę się rozwijać i stać się bardziej powszechna.
Niektórzy przewoźnicy oferują pasażerom (choć zazwyczaj tym podróżującym
wyższymi klasami) wybór jedzenia i picia do zamówienia zanim wsiądą na pokład.
Singapore Airlines umożliwiają także szeroki (i smaczny) wybór pasażerom klasy
ekonomicznej, szczególnie jeśli chodzi o długodystansowe loty z Singapuru. Od
niedawna także Ryanair umożliwia odlatującym z Dublina przed 7:00 rano
zamówienie na czas lotu irlandzkiego śniadania, w skład którego wchodzą:
kiełbaski, bekon, pomidor, pudding, ciemne pieczywo, masło, sok pomarańczowy i
kawa. Zamówienie można złożyć najpóźniej 48 godzin przed odlotem podczas
odprawy online.
Metamorfoza klas
Jako jeden z bieżących trendów lotniczych można wskazać zmianę podziału na
klasy w samolocie – first class w klasycznym ujęciu częściowo zanika,
natomiast to klasa biznes czy ekonomiczna premium aspirują do bycia bardziej
komfortowymi dla pasażerów. W ramach tej ostatniej linie lotnicze wprowadzają
ulepszenia, które umilą loty długodystansowe. Przewoźnicy tacy, jak na przykład
Singapore Airlines czy Cathay Pacific już wcześniej zaczęli rozwijać
ekonomiczną klasę premium, czyli najprościej mówiąc – strefę w samolocie z
miejscami wygodniejszymi niż klasa turystyczna, ale dostępną w bardziej
przystępnej cenie niż biznesowa. Natomiast na amerykańskim rynku pierwsze kroki
w tym zakresie zrobiły w listopadzie 2016 r. linie American Airlines
wypuszczając maszynę b787-9 z Dallas do stolicy Hiszpanii i São Paolo. Kolejnym
kierunkiem będzie Paryż i Seul. Pod koniec 2017 również Delta Airlines
zadebiutuje z ekonomiczną klasą premium, a tym samym nowym dla ich pasażerów
rodzajem siedzeń. Strefa „Delta Premium” przeznaczona będzie do lotów
długodystansowych samolotami Airbus A350, a w dalszej kolejności Boeingów 777.
W nowej klasie ma być ok 17 cm
więcej miejsca na nogi, ponad 13-calowe ekrany, słuchawki wyciszające, gniazdka
przy każdym siedzeniu i inne rarytasy. Airbusy A350, co jest unikatowe, będą
posiadać kabiny klasy biznes (Delta One) wyposażone w przesuwne drzwi w każdym
apartamencie i jedne z większych ekranów pokładowych dla pasażerów. Ekonomiczna
klasa premium nie jest produktem uniwersalnym, nie zawsze oznacza taki sam
poziom komfortu. Tym „wygodniej” prezentują się założenia przedstawione przez
amerykańskiego przewoźnika (Źródło: Skyscanner)
1 komentarze
Super wyposażenie i jedzenie jak w restauracji, a do tego w chmurach ;)
OdpowiedzUsuń