News! Europejska Gra Cudów - do wygrania cenne nagrody
05:06
Gra stanowi element Kampanii UE „Europa. Otaczają nas cuda”, która ma na celu promowanie podróży pomiędzy krajami Unii. UE wspiera turystykę jako ważny sektor gospodarki, który wytwarza niemal 10% PKB Unii i zapewnia 25 milionów miejsc pracy (WTTC, Travel & Tourism economic impact. EU.). Wraz z rozpoczęciem „Gry Cudów” kampania wkracza teraz w nową fazę. Zainicjowana w czerwcu 2016 roku kampania ma na celu zwrócić uwagę na wyjątkowy potencjał turystyczny Europy i zachęcić turystów do podróżowania poza utartymi szlakami i to przez cały rok. Aby wspierać rozwój turystyki w Europie i popularyzować różnorodne, rozwijające się w sposób zrównoważony lokalizacje, drugi etap kampanii „Europa. Otaczają nas cuda” rozpoczyna się od nowej Gry Cudów. W jej trakcie gracze muszą rozpoznać nietypowe atrakcje turystyczne na podstawie zdjęć zebranych w poprzedniej fazie kampanii. Aby wygrać, należy dokładnie wskazać położenie danego miejsca, umieszczając wskaźnik na wirtualnej mapie. Punkty będą naliczane na podstawie odległości między wskaźnikiem a rzeczywistymi współrzędnymi danej atrakcji turystycznej. Gra Cudów potrwa siedem tygodni od 3 października do 21 listopada br. Co tydzień wyłaniany będzie zwycięzca, który otrzyma przewodnik turystyczny po Europie od wiodącego wydawcy: https://apps.facebook.com/wonders-in-europe/pl/wondergame
Podczas pierwszej fazy kampanii Europejczyków poproszono, by polecili innym podróżnikom swoje ulubione, mniej znane cele podróży, wskazując je na Mapie cudów i nadsyłając ich zdjęcia. Na podstawie tych materiałów, przedstawiających niesamowite miejsca z 26 krajów Europy, przygotowano galerię ponad 100 europejskich cudów, na które można było potem głosować. Spośród nich obywatelom i jury najbardziej spodobały się trzy fotografie zrobione w: Szwecji, Polsce i Rumunii. Ich autorzy otrzymali bilety InterRail, dzięki którym mogą podróżować po Europie.
Kampanię „Europa. Otaczają nas cuda”, która trwa od czerwca 2016 roku do
lutego 2017 roku, wspierają blogerzy i różne organizacje z całej Europy,
między innymi Europejska Komisja Turystyki.
Przygotowano wiele materiałów multimedialnych
zachęcających do podróży po Europie, w tym zestaw filmów promocyjnych i infografiki. Te pierwsze można obejrzeć na stronie: http://europa.eu/readyforeurope/#/pl/this-is-us
Według Eurostatu w 2015 roku liczba nocy spędzonych przez turystów w obiektach zakwaterowania na terenie Unii Europejskiej (UE) osiągnęła rekordowy poziom 2,8 miliardów noclegów, rosnąc o 3,2% w porównaniu z 2014 rokiem. Od 2009 obserwowany jest stały wzrost liczby noclegów w tego rodzaju obiektach w UE, którego głównym powodem jest większa liczba pobytów nierezydentów. W 2015 r. Hiszpania (421 mln noclegów, wzrost o 4,3% w porównaniu do 2014) umocniła swoją pozycję lidera w zakresie liczby nocy spędzonych przez turystów. Zaraz za nią znalazły się Francja (413 mln, +2,8%), Włochy (385 mln, +1,8%) i Niemcy(379 mln, +3,3%).
Według Eurostatu w 2015 roku liczba nocy spędzonych przez turystów w obiektach zakwaterowania na terenie Unii Europejskiej (UE) osiągnęła rekordowy poziom 2,8 miliardów noclegów, rosnąc o 3,2% w porównaniu z 2014 rokiem. Od 2009 obserwowany jest stały wzrost liczby noclegów w tego rodzaju obiektach w UE, którego głównym powodem jest większa liczba pobytów nierezydentów. W 2015 r. Hiszpania (421 mln noclegów, wzrost o 4,3% w porównaniu do 2014) umocniła swoją pozycję lidera w zakresie liczby nocy spędzonych przez turystów. Zaraz za nią znalazły się Francja (413 mln, +2,8%), Włochy (385 mln, +1,8%) i Niemcy(379 mln, +3,3%).
Komisja Europejska postawiła sobie za cel wspierać ten
trend, promować turystykę w Unii Europejskiej i przyczyniać się do
konkurencyjnego wzrostu sektora turystycznego we wszystkich państwach
członkowskich, by tym samym utrzymać pozycję Europy, jako najpopularniejszego
celu podróży.
0 komentarze