Bożena Srebro (SOT): To jest biznes, który wymaga serca
22:58Polecam mój kolejny wywiad w Aktualnościach Turystycznych POT (Polskiej Organizacji Turystycznej): http://www.aktualnosciturystyczne.pl/wiadomoci-rot-i-lot/to-jest-biznes-ktory-wymaga-serca Tym razem rozmawiam z p. Bożeną Srebro, dyrektor Sądeckiej Organizacji Turystycznej o tym, jak sprawiła, że jej region rozkwitł. Oto fragment wywiadu:
-142
projekty i 36 publikacji w 15 lat działalności. A za to co roku deszcz nagród
od resortu turystyki, władz regionu, na targach turystycznych i
agroturystycznych oraz konkursach. Ile osób pracuje na taki efekt?
-Po
pierwsze to jest praca społeczna. Nikt z nas nie ma etatu. Ja prowadzę biuro, a
wspiera mnie siedmioosobowy Zarząd, składający się z przedsiębiorców na co
dzień prowadzących swoją działalność. Co oznacza, że możliwości mamy
ograniczone, a jednak mnie udaje się zawsze przeprowadzić zamierzone działania.
Nasz roczny budżet ze składek członkowskich wynosi zaledwie 35 tys. zł. Rocznie realizujemy więc 6-10 projektów, w
zależności od tego gdzie i w jakiej wysokości możemy pozyskać na nie środki. Do
każdego przedsięwzięcia dobieramy osobno zespół ludzi.
-Sztandarowe
projekty to „seria”: Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami, Małopolska Miodowa
Kraina, Małopolska Wieś w Siodle, Małopolska Wieś dla Dzieci i Małopolska Wieś
dla Seniorów 60+. To był od początku do
końca pomysł SOT, a zaczęło się od ziół?
-Rzeczywiście,
Małopolska Wieś Pachnąca Ziołami zapoczątkowała ten szereg projektów.
Gospodarstwa objęte tym pierwszym projektem w efekcie bardzo zwiększyły
sprzedaż. To nam dało impuls do stworzenia kolejnych produktów. W obecnych
czasach turystyka wiejska stała się bardzo modna, zarówno w Polsce jak i na
świecie. 30 proc. rodaków deklaruje chęć wyjazdów wypoczynkowych na wieś.
Analizując te trendy doszliśmy do wniosku, że trzeba tworzyć specjalizację w
agroturystyce. Wygodne łóżko, smaczne jedzenie i czyste powietrze to trochę za
mało – należy przygotować produkty dla określonej grupy odbiorców tak, aby spełniały
ich oczekiwania i potrzeby. A te się ciągle zmieniają, stąd potrzeba tworzenia
nowych produktów.
http://www.aktualnosciturystyczne.pl/wiadomoci-rot-i-lot/to-jest-biznes-ktory-wymaga-serca
2 komentarze
Oglądałem wywiad i wyszedł bardzo dobrze.
OdpowiedzUsuńPraca w takich projektach społecznych nie jest łatwa i trzeba dużego poświęcenia.
OdpowiedzUsuń