And the Winner is... Nagroda w konkursie Talento Italiano 2014

02:27


Pierwszy konkurs we Włoszech i od razu wyróżnienie! Tego się nie spodziewałam, gdy dwa miesiące temu postanowiłam wziąć w nim udział. Informację podesłał mi mój szef,  red. Filip Frydrykiewicz prowadzący świetny portal Turystyka rp.pl Rzeczpospolitej, w którego Zespole Redakcyjnym mam zaszczyt być. - Może coś z tego zrobisz? - zasugerował, pozostawiając mi praktycznie wolną rękę. Postanowiłam wziąć przysłowiowego "byka za rogi" i zamiast ograniczyć się do notatki prasowej, zwróciłam się do organizatorów z pytaniem, czy jako cudzoziemka mogę stanąć do rywalizacji. Konkurs odbywa się bowiem od czterech lat pod szyldem Talento Italiano, a ja Włoszką, mimo żywych uczuć do tego kraju, nie jestem. W międzyczasie naturalnie sprawdziłam, kto zacz. Konkurs organizuje portal  Talenti Italiani, i viaggi nell'Italia migliore, a tytułowymi talentami są agencje i biura podróży, zazwyczaj z mniej znanych, co nie znaczy mniej ciekawych ośrodków, które na tym forum mogą się promować. Łączy je idea turystyki odpowiedzialnej, a więc z poszanowaniem dla środowiska naturalnego ale i uczciwych, przejrzystych zasad działania. Portal stworzyła firma SL&A turismo e teritorio, od 25 lat aktywna w sektorze hotelarskim i turystycznym, współpracująca z branżowymi MŚP na poziomie narodowym. W tym roku po raz pierwszy konkurs Talento Italiano zaproponował uczestnikom zmierzenie się w trzech kategoriach. Były to: "Nowe pomysły na produkt turystyczny", " Hotelarstwo" i "Opowieści o podróżach (po Włoszech)". Postanowiłam wystartować w tej trzeciej, wysyłając pracę pt. "Pokój z widokiem na Italię", w której zawarłam moje doświadczenia z licznych wizyt i dłuższych pobytów na Półwyspie Apenińskim, począwszy od lat 80. do dziś. I oto, jako jedyna Polka i jedyna cudzoziemka, stanęłam w gronie zwycięzców: http://www.talentiitaliani.it/component/content/article/903-premio-talento-italiano/109-assegnati-i-premi-talento-italiano-2014-all-stars Nagrody zostaną rozdane w Bolonii już 7 czerwca br., więc muszę szybko zorganizować sobie podróż! Pierwsze artykuły prasowe: http://www.rp.pl/artykul/706099,1111805-Nasza-dziennikarka-wyrozniona.html (Rzeczpospolita, portal Turystyka rp.pl),  http://goo.gl/TWxsBf, http://www.klubpodroznikow.com/forum/51-prasa-/10835-polska-dziennikarka-wyroniona-w-italii#10835

Zobacz również:

0 komentarze