News! Co kochamy bardziej: Bałtyk czy Tatry - na FB
09:46Gdyby o popularności atrakcji turystycznych miała decydować liczba zameldowań na Facebooku, to niekwestionowanym zwycięzcą byłaby Gubałówka ze 189 561 wizytami. Jeśli w ten sam sposób miałby się rozstrzygnąć odwieczny konflikt: góry czy morze, to tatrzańskie atrakcje zajęłyby wszystkie miejsca na podium.
Drugą pozycję zajęły Krupówki
ze 157 913 wizytami, a trzecią Kasprowy
Wierch, na którym zameldowało się 153 601 internautów (co ciekawe, w
kolejce jadącej na szczyt oznaczyły się zaledwie 3 422 osoby).
Poza podium
znalazło się molo w Sopocie, choć na nim także zameldowała się imponująca
liczba turystów – 141 721 użytkowników Facebooka. Ponad 100 000 wizyt
notuje jeszcze zapora wodna Solina w Bieszczadach, co daje kolejny punkt
przewagi wielbicielom gór. Podczas zwiedzania obiektów Elektrowni Wodnej w
Solinie na Facebooku poinformowały o tym 110 343 osoby.
Warto zauważyć, że pomiędzy
pierwszą piątką atrakcji, która przekroczyła pułap 100 000 zameldowań, a
resztą badanych obiektów, występuje spora przepaść. Kolejne na liście Morskie
Oko co prawda potwierdza dominującą pozycję gór w rankingu, ale może pochwalić
się tylko 82 299 oznaczeniami w portalu
społecznościowym. Po górskich i nadmorskich atrakcjach dopiero na 7. pozycji
pojawia się stołeczna atrakcja – Łazienki Królewskie, w których zameldowało
się 55 448 osób.
O czym świadczy ten
społecznościowy portret polskiej turystyki? Ewa Filipowicz z Digital Media
Manager AccorHotels
zauważa, że internauci lubią się pochwalić publicznie tym, że właśnie są na
wakacjach, a wzrost zainteresowania Polską jako miejscem urlopu przekłada się
również na większą liczbę zameldowań w polskich atrakcjach turystycznych. – To,
że wypoczywamy w Zakopanem czy w Sopocie jest równie atrakcyjne dla naszych
znajomych, jak wypoczynek w zagranicznych kurortach. Moda na Polskę nabiera
rozpędu – dodaje Ewa Filipowicz z AccorHotels.
Lista atrakcji turystycznych w
Polsce, w których zameldowało się najwięcej osób na Facebooku:
1.
Gubałówka: 189 561 wizyt
2.
Krupówki: 157 913 wizyt
3.
Kasprowy Wierch: 153 601 wizyt
4. Molo
w Sopocie: 141 721 wizyt
5.
Solina Zapora / Solina Bieszczady: 110 343 wizyty
6. Morskie Oko: 82 299 wizyt
7.
Łazienki Królewskie w Warszawie: 55 448 wizyt
8. Molo w Kołobrzegu: 50 789
wizyt
9.
Śnieżka: 46 905 wizyt
10.
Dolina Chochołowska: 38 312
wizyt
0 komentarze