News! Nie tylko Greta oddycha woskową piersią

07:00


Oddychająca dosłownie pełną piersią Greta Garbo to wspomnienie z Muzeum Figur Woskowych w Madrycie, które pozostanie w mojej pamięci na zawsze. Dla ośmioletniej dziewczynki jaką byłam, gdy odwiedzałam po raz pierwszy Hiszpanię lata świetlne temu, zobaczenie wielkiej gwiazdy filmu niemal jak żywej stanowiło ogromne przeżycie. Rozczarowanie natomiast przyniosła wizyta w analogicznym muzeum w Berlinie, gdzie natknęłam się na sporej wielkości sekcję anatomiczną, ze szczególnym uwzględnieniem części intymnych człowieka. Wyznam, że było to wręcz obrzydliwe! (przy okazji polecam stronę dziwnych muzeów na świecie, których tematyka związana jest anatomią: http://www.atlasobscura.com/categories/anatomy-museums )
Nie zwiedzałam natomiast słynnej Madame Tussauds w Paryżu, ale podczas ostatniej edycji Tables Rondes dla branży turystycznej miałam okazje dowiedzieć się o jeszcze innym muzeum figur woskowych nad Sekwaną. To Musée Grévin, gdzie figury woskowe są pretekstem do podróży w czasie od współczesności do średniowiecza, a wyprawa jest okazją do poznania najwybitniejszych postaci minionego tysiąclecia i zanurzenia się w świat iluzji. Placówka gromadzi blisko 300 figur, a jedną z ostatnich jest Angelina Jolie. Więcej na temat alternatywnych miejsc zwiedzania Paryża na stronie muzeum http://www.grevin-paris.com/fr oraz w mojej najnowszej publikacji w Rzeczpospolitej: http://www.rp.pl/artykul/706827,1162284-Kankan-dla-Polakow-przy-okraglym-stole.html

Zobacz również:

0 komentarze