News! Skutki pandemii - niemiecka turystyka wróci na dawne tory dopiero w 2023 r.

04:12

Dotkliwe skutki pandemii będą odczuwane przez niemiecką turystykę przyjazdową dłużej niż wcześniej prognozowano. Taki wniosek wypływa z najnowszego badania przeprowadzonego przez Tourism Economics na zlecenie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), którego celem było przeanalizowanie wpływu pandemii na 19 najważniejszych rynków źródłowych dla gospodarki turystycznej Niemiec. Na początku czerwca analitycy prognozowali spadek liczby noclegów gości z zagranicy w Niemczech w bieżącym roku o 46,2 mln w porównaniu z rokiem poprzednim oraz spadek wydatków na konsumpcję usług turystycznych o 17,8 mld euro. Opierając się na najświeższych danych z początku października Tourism Economics spodziewa się obecnie uszczuplenia liczby noclegów o 51,2 mln (do poziomu 38,1 mln) oraz straty w sferze wydatków na konsumpcję usług turystycznych w wysokości 18,7 mld euro. Na koniec 2023 r. przewiduje się powrót jedynie do 86,4 procent poziomu przedkryzysowego w 2019 roku. Prognoza czerwcowa zapowiadała jeszcze osiągnięcie poziomu przedkryzysowego w 2023 r. „Sytuacja panująca w tej chwili na kluczowych europejskich rynkach źródłowych dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, ale też tendencje kształtujące się w niemieckich miastach, wyraźnie sugerują, iż wychodzenie z kryzysu może ciągnąć się latami", tłumaczy Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. „Tym ważniejsze jest teraz długotrwałe utrzymanie klientów przy pomocy marketingu antycyklicznego i dalsze umacnianie marki Niemiec jako celu podróży.“
Europa szybciej wychodzi z kryzysu Szczegółowa prognoza dotycząca regionów pochodzenia potencjalnych turystów podróżujących do Niemiec potwierdza zasadnicze założenie z czerwca, że europejskie rynki źródłowe szybciej wyjdą z kryzysu niż rynki dalekie. Kolejność największych rynków źródłowych dla niemieckiej turystyki przyjazdowej pozostaje bez zmian. Najważniejszym rynkiem źródłowym dla turystyki przyjazdowej nadal jest Holandia, a za nią Szwajcaria, USA, Wielka Brytania i Austria. Jednak długoterminowe prognozy dotyczące przyjazdów turystów z zagranicy są znacznie ostrożniejsze niż w czerwcu tego roku. Według najnowszych analiz w 2023 r. liczby noclegów spędzonych Niemczech przez gości z Europy wyniesie nadal minus 9,4 % w stosunku do roku 2019, a popyt zza oceanu aż minus 24,6 %. Ogólny bilans na 2023 r. wyniósłby więc minus 13,6 %, a powrót do poziomu sprzed kryzysu zdaje się realny dopiero w 2024 r. Rynek turystyki biznesowej przed wielkimi wyzwaniami Zaktualizowane analizy przeprowadzone przez Tourism Economics potwierdzają w zasadzie dotychczasowe założenie, że segment turystyki biznesowej będzie wychodzić z kryzysu wolniej niż segment turystyki wypoczynkowej. Na rok 2023 prognoza dla segmentu podróży biznesowych wynosi minus 26-procent. To wyraźnie bardziej pesymistyczny scenariusz niż dla turystyki wypoczynkowej, która ma wykazać wzrost o pięć procent. Niemcy ugruntowują pozycję wśród konkurencji Zgodnie z aktualnymi analizami Niemcy zajmują w dobie kryzysu doskonałą pozycję na tle konkurencji innych europejskich celów podróży. Na 2023 r. Tourism Economics prognozuje drugie miejsce dla Niemiec, po Hiszpanii i przed Włochami, Francją i Wielką Brytanią. (źródło: DZT)
O DZT Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa izba turystyki Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania niemieckiej turystyki przyjazdowej. DZT posiada 31 przedstawicielstw zagranicznych na całym świecie. Bliższe informacje można znaleźć w naszym internetowym centrum prasowym na stronie www.germany.travel/presse.

Zobacz również:

0 komentarze