Jan Paweł II: Moje podróże Jego śladami - wykład/slajdowisko dla Uniwersytetów Trzeciego Wieku, Domów Kultury i innych instytucji

05:24

Dziś mijają 42 lata od wyboru kardynała Karola Wojtyły na Stolicę Apostolską. Pamiętam, jak tamtego dnia po południu w naszym domu zadzwonił telefon. Odebrał Dziadek i po chwili zaczął płakać. Przestraszyłam się, że stało się coś złego. Tymczasem był to szloch ze wzruszenia. Do dziadka zadzwonili znajomi z samego Watykanu i poinformowali go, że papieżem został Polak. Na trzy godziny przed tym, jak tę wiadomość przekazano Polakom w Dzienniku Telewizyjnym w reżimowej, PRL-owskiej telewizji. Od tej pory, w miarę jak stawałam suę coraz starsza, starałam się uczestniczyć we wszystkich Jego Podróżach Apostolskich nad Wisłę. Na studiach pojechałam za nim do Pragi. A potem już, jako tłumaczka Włoskiej Agencji Prasowej ANSA, a zarazem dziennikarka "Tygodnika Solidarność" i kolejnych tytułów prasowych relacjonowałam papieski podróże do Polski, ale też historyczną na Kubę, na Ukrainę, do Ziemi Świętej...
O tym wszystkim opowiem Wam podczas mojego wykładu pełnego zdjęć papieża i miejsc, które odwiedził. Ten wykład zatytułowałam "Jan Paweł II - moje podróże Jego śladami". To propozycja dla Domów Kultury, Bibliotek Publicznych, Uniwersytetów Trzeciego Wieku i innych instytucji. Wykład mogę wygłosić na miejscu lub on-line, ponieważ Covid-19 ostatnio bardzo przykręcił nam śrubę. Czas wykładu 45 - 60 minut. Cena 400-500 zł netto (do negocjacji) Zainteresowanych zapraszam do kontaktu: a.klossowska@wp.pl, tel. 606 805 458

Zobacz również:

0 komentarze