Galeria Uffizi w zamku w Detenicach i średniowieczny hotel z duchami

12:22

W ubiegłym miesiącu, podczas kilkudniowego wypadu do naszych południowych sąsiadów, zorganizowanego przez Czechtourism, dotarłam do zamku w Dětenicach.
  Późnobarokowy obiekt odnowił Pavel  Ondráček- czeski biznesmen, dając tym samym początek Dětenice Château Resort  (Kompleks Zamkowy Dětenice). W jednej z sal, ku mojemu zdumieniu odkryłam komnatę będącą częściowym, świadomym odtworzeniem Sal 10-14 na II piętrze Galerii Uffizi. Znajdują się w oba najsłynniejsze obrazy Sandra Botticellego – „Narodziny Wenus” i „La Primavera” czyli „Wiosna”.
  W detenickim zamku oba obrazy to freski namalowane bezpośrednio na ścianach, przy czym Wenus w całości, a Primavera – tylko we fragmencie o tyle ciekawym, że pomijającym główną bohaterkę obrazu!
 Freski nie są wielkim dziełem sztuki – szczerze mówiąc trącą lekko kiczem, zdradzają jednak zamiłowania artystyczne dawnych właścicieli posiadłości.

W tym samym kompleksie znajduje się Středověký czyli po polsku Średniowieczny Hotel, fundujący gościom powrót do przeszłości. Kaganki zamiast lamp na ścianach, kamienna łaźnia ze „sławojką”, proste łóżka wymoszczone siennikiem oraz duchy potępieńców wyjące obowiązkowo o północy, a w karczmie widowisko z udziałem kuglarzy i czarownic – o tym wszystkim piszę więcej w zakładce Hotele niebanalne.

Zobacz również:

0 komentarze